MAKLUMAN PENTING!! Sila maklum pada kami sekiranya anda telah bertukar ke mana-mana tempat pertukaran bagi pengemaskinian data ahli anda. Kerjasama anda amat dihargai. Terima kasih.

JUDUL BUKU TERKINI

Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural

Tuesday, November 6, 2012

Empat Jenis Sahabat Yang Terbaik

 

1. Jenis Pengkritik 
Sahabat jenis ini akan sentiasa mengingatkan ketika kita melakukan kesalahan. Tanpa diminta pun, ia akan selalu mengkritik dalam erti kata selalu mengingatkan akan perkara kebaikan bila kita melakukan sesuatu hal yang menyimpang. Jenis ini sangat baik untuk mengingatkan kita pada jalan yang benar, walaupun kadang-kadang menyakitkan mendengar kritikanya yang agak pedas namun, mungkin pesananya ikhlas untuk kita.

2. Jenis penyokong 
Sekiranya anda mempunyai rakan seperti ini sangat beruntung, kerana teman jenis ini akan sentiasa menyokong apa yang anda lakukan dan ikut bahagia dengan kejayaan Anda. Kamu akan selalu merasa semangat dan bermotivasi bila berada bersama dengannya.
 
 3. Jenis Penggembira atau jenis suka berseloroh
Mungkin jenis seperti ini yang lebih banyak disukai. Sahabat dengan jenis penggembira akan selalu membuat kita ceria kembali semasa sedih dan berduka. Rasanya tidak lengkap jika berkumpul tapi tidak ada sahabat seperti ini. Semasa anda kekecewaan dan kemurungan, teman jenis inilah yang lebih banyak membuat anda tertawa dan ceria kembali.

4. Jenis Pembimbing 
Kita akan merasa lebih bahagia ketika memiliki teman jenis ini. Berada di sekitarnya akan membuat anda merasa tenang dan damai. Sahabat jenis ini sentiasa memberi input dan nasihat yang berguna semasa anda  memerlukannya. Rasanya hidup anda menjadi terarah kerana ada teman yang memberi input penting untuk hidup Kamu. Jika Kamu belum mempunyai teman-teman seperti di atas, sebaiknya mulakan mencari kerana dialah seorang shabat yang saling berkongsi kerana sahabat yang seimbang akan membuat hidup anda lebih seimbang. Pastinya kita boleh terhindar dari penyakit stress dengan saling berkongsi dengan mereka.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih di atas komen / cadangan anda...


Perpustakaan, Jabatan Bomba Dan Penyelamat Malaysia