MAKLUMAN PENTING!! Sila maklum pada kami sekiranya anda telah bertukar ke mana-mana tempat pertukaran bagi pengemaskinian data ahli anda. Kerjasama anda amat dihargai. Terima kasih.

JUDUL BUKU TERKINI

Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural

Thursday, September 21, 2017

10 barang tinggalan sejarah yang menggerikan

Image result for grave cage

Sangkar kubur - Di era Victoria (zaman di mana Ratu Victoria memerintah Inggeris), perkuburan di sana dikurung dengan sangkar untuk mengelakkan mayat berubah menjadi vampire.

Image result for mary magdalene st maximin

Mary Magdalene - Mary Magdalene yang berada di ruang bawah tanah gereja St. Maximinin la Saint Baurne yang terletak di Perancis.

Image result for sorcerer chair punish

Kerusi penyihir - Kerusi ini digunakan pada abad ke-18 untuk menyeksa dan menghukum pada orang-orang yang mempunyai kuasa sihir. Dikatakan sesiapa yang duduk di atas kerusi ini akan terbunuh secara perlahan-lahan sehingga kekurangan darah.

Image result for gergaji pemotong tulang manusia

Gergaji pemotong tulang manusia - Gergaji ini bukan digunakan untuk memotong kayu sebaliknya ia berfungsi untuk memotong tulang manusia bagi keperluan perubatan.

Image result for vampire hunter equipment

Peralatan memburu vampire - Vampire memang sinonim dengan masyarakat Inggeris. Alat-alat inilah yang digunakan untuk memburu vampire  pada abad ke-20.

Image result for dead animal by post in london 1930

Pos berdarah - Di London pada tahun 1930-an, pejabat pos mengizinkan orang ramai untuk menghantar bangkai haiwan mati melalui perkhidmatan pos selagi darahnya tidak bersepah.

Image result for norton motor with coffin

Motor Norton - Motorsikal unik dari Inggeris ini digunakan untuk mengangkut keranda pada suatu masa dahulu.

Kepala mumi via pupln

Kepala mumia - Ianya ditemui dan dipercayai daripada awal abad ke-20.

Pisau berlumuran darah via pulpn

Koleksi mata pisau - Mata pisau yang ditemui ini cukup mengerikan kerana ia masih lagi berlumuran darah walaupun usianya telah lama.

Poison book via pupln

Almari racun - Almari ini digunakan untuk menyimpan racun pada abad ke-17.

1 comment:

Terima kasih di atas komen / cadangan anda...


Perpustakaan, Jabatan Bomba Dan Penyelamat Malaysia