MAKLUMAN PENTING!! Sila maklum pada kami sekiranya anda telah bertukar ke mana-mana tempat pertukaran bagi pengemaskinian data ahli anda. Kerjasama anda amat dihargai. Terima kasih.

JUDUL BUKU TERKINI

Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural

Monday, February 20, 2017

Tips Mencantikkan Halaman Rumah


Halaman rumah merupakan lokasi pertama yang akan dilihat oleh tetamu apabila berkunjung ke rumah anda. Jika ruang ini dimanfaatkan dengan baik, ia boleh dijadikan tempat untuk bersantai dan melepaskan lelah setelah seharian anda berada di luar rumah. Untuk memberi keceriaan pada halaman luar rumah agar ia tidak terbiar begitu sahaja, apa kata anda cuba tips ini.

1. Perabot
Perabot laman boleh dijadikan sebagai titik tumpu saat anda menghayati keindahan halaman anda sendiri. Gunakan ruangan ini sebagai tempat untuk anda dan keluarga bersantai.

2. Pancuran air
Deruan pada pancuran air pastinya mampu mengundang suasana yang tenang, mendamaikan dan relaks.Elemen air ini turut menjadi salah satu daya tarikan kepada setiap tetamu yang berkunjung ke rumah anda.

3. Kolam ikan
Jika halaman rumah anda agak luas dan anda mempunyai bajet yang mencukupi, seharusnya anda hiasi halaman anda itu dengan kolam ikan. Peliharalah pelbagai jenis ikan untuk menyuntik suasana yang tenang dan ceria saat melihat ikan itu berenang.


4. Buaian
Buaian juga boleh dijadikan alternatif sebagai tempat untuk anda beristirehat sekiranya anda tidak mahu menggunakan perabot. Peletakan buaian ini mampu merubah halaman anda menjadi sesuatu yang lebih menarik. 

5. Rumput dan batu
Halaman luar rumah yang dihias dengan rumput dan penataan batu kerikil boleh mencipta elemen menarik. Tanaman rumput ini akan mencipta momen segar menjelangnya waktu pagi sebaik sahaja anda membuka pintu rumah untuk menghidup udara segar.

6. Pasu
Penggunaan pasu dengan rekaan yang unik turut menampilkan halaman dengan dekorasi yang berbeza. Hiasi pasu tersebut dengan pelbagai jenis pokok dan bunga untuk memberi elemen warna pada halaman anda.

7. Tanaman gantung
Hiasan tanaman yang bergantung tentu sahaja memberi kelainan pada dekorasi halaman rumah anda. Ia boleh memberi suasana laman yang lebih segar dan unik. Pelbagaikan kreativiti anda dengan tanaman gantung menggunakan tayar, botol, pasu dan sebagainya.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih di atas komen / cadangan anda...


Perpustakaan, Jabatan Bomba Dan Penyelamat Malaysia