MAKLUMAN PENTING!! Sila maklum pada kami sekiranya anda telah bertukar ke mana-mana tempat pertukaran bagi pengemaskinian data ahli anda. Kerjasama anda amat dihargai. Terima kasih.

JUDUL BUKU TERKINI

Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural

Wednesday, November 25, 2015

Hendak Melintas ataupun Tidak ?

Ramai orang malas mencari tempat yang betul untuk melintas jalan, maka mereka melintas di mana-mana dan bila-bila sahaja mereka suka. Sebenarnya, tempat-tempat yang selamat untuk melintas jalan adalah di:

         sikal  
  • Lintasan zebra
  • Lintasan undan
  • Jejantas pejalan kaki                                        

Jika anda tidak menjumpai tempat yang disenaraikan di atas, maka tempat paling selamat untuk melintas adalah di lampu trafik. Berlari melintas dan kemudian bertenggek di garisan putih di tengah-tengah jalan raya bukan sahaja menakutkan tetapi memang boleh membawa maut. Jadi jangan melanggar undang-undang jalan raya – gunakan lintasan yang disediakan dan anda akan sampai ke tempat yang ditujui dengan selamat, insya-Allah.

Sumber Maklumat:http://www.panducermat.org.my/

No comments:

Post a Comment

Terima kasih di atas komen / cadangan anda...


Perpustakaan, Jabatan Bomba Dan Penyelamat Malaysia