MAKLUMAN PENTING!! Sila maklum pada kami sekiranya anda telah bertukar ke mana-mana tempat pertukaran bagi pengemaskinian data ahli anda. Kerjasama anda amat dihargai. Terima kasih.

JUDUL BUKU TERKINI

Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural

Thursday, January 12, 2012

Wajah Baru Pusat Hipermedia Kanak-Kanak Di Perpustakaan Negara Malaysia - KINI DIBUKA



Pembukaan rasmi Pusat Hipermedia kanak-kanak ini pada 4 Oktober 2011 yang terletak di Aras G, Perpustakaan Negara Malaysia adalah tanda Perpustakaan Negara Malaysia prihatin kepada para penggunanya dan menghargainya.Golongan ini dapat menikmati kemudahan prasarana ICT dengan teknologi yang terkini. Pusat Hipermedia Kanak-kanak@pnm yang telah berwajah baru akan lebih diyakini dapat menyuntik semangat dan motivasi kepada generasi muda Negara agar berilmu, berfikiran kreatif dan inovatif. Sokongan ExxonMobil sejak tahun 1994 merupakan komitmen sosial yang berterusan dalam membantu ke arah pembangunan modal insan yang cemerlang. Sudah pasti ianya dapat menyumbang kepada pencapaian Bidang Keberhasilan Utama Negara menerusi perluasan akses pendidikan berkualiti yakni berteraskan ICT dan sumber elektronik.

Kerja-kerja penaiktarafan Pusat Hipermedia kanak-kanak yang lama kepada wajah baru mengambil masa selama sebulan bermula pada 28 Jun 2011 sehingga 28 Julai 2011. Manakala beberapa siri ujian turut diadakan oleh pihak Perpustakaan Negara Malaysia dengan kerjasama pihak ExxonMobil keatas sistem dan segala kelengkapan peralatan lain bagi memastikan semua persediaan yang akan diberikan kepada pengguna perpustakaan. Sekalung dan terima kasih kepada pihak ExxonMobil diatas penajaan dan pengubahuaian ini selaras dengan tranformasi mutu dan kualiti perkhidmatan perpustakaaan.

Pusat Hipermedia Kanak-kanak@PNM kini dilengkapi dengan peralatan ICT dan AV yang baru dan terkini. Pelbagai aktiviti pendidikan yang menunjukkan apresiasi maklumat, seni dan muzik bagi merangsang kreativiti dan perkembangan minda kanak-kanak diadakan di Bilik Komputer, Bilik Cerita dan Bilik Muzik. Aktiviti kemahiran Literasi Maklumat asas, pembelajaran interaktif, Program Score A, Jom Bercerita, Jom Karang dari Internet, Kuiz Rukun Negara dan Mari Menyanyi Bersama merupakan program menarik untuk kanak-kanak.


 

Bilik Komputer

Dilengkapi peralatan ICT dan AV yang terbaru dan canggih

Bilik tayangan

Ruangan hadapan Pusat Hipermedia Kanak-Kanak


No comments:

Post a Comment

Terima kasih di atas komen / cadangan anda...


Perpustakaan, Jabatan Bomba Dan Penyelamat Malaysia