MAKLUMAN PENTING!! Kepada ahli perpustakaan, anda DIWAJIBKAN membawa Kad Pengenal Pegawai untuk membuat pinjaman buku. Sekiranya tiada, sila buat kad tersebut di Bahagian Operasi Dan Kebombaan Negeri masing-masing. Sila maklum pada kami sekiranya anda telah bertukar ke mana-mana tempat pertukaran bagi pengemaskinian data ahli anda. Kerjasama anda amat dihargai. Terima kasih.

Thursday, February 27, 2014

HINDARI MENCARI-CARI ALASAN


Begitu ramai orang menangguhkan niat mereka dengan mengajukan alasan yang tidak masuk akal dan sama sekali salah seperti :-

  • Saya tidak boleh ....
  • Saya tidak mampu sebab ....
  • Pendidikan saya belum memadai ....
  • Saya sudah terlalu tua ....
  • Saya masih terlalu muda ....

Sesiapapun dapat mencari alasan bagi hampir segalanya, maka dalam membangun kepercayaan diri, jangan sekali-kali membuat alasan. Perkara ini mungkin sangat menyenangkan dan mententeramkan hati, tetapi alasan-alasan hanya akan menghambat seseorang daripada pencapaian sasaran.

Ingatlah bahawa otak anda ialah kawasan penyimpanan, apa-apa yang anda masukkan pada gilirannya akan keluar lagi, jadi gantilah penyisipan hal-hal negatif dengan hal-hal positif.




No comments:

Post a Comment

Terima kasih di atas komen / cadangan anda...


Unit Pusat Sumber Dan Dokumentasi, Jabatan Bomba Dan Penyelamat Malaysia